Selvreflektion i erhvervslivet og de virkninger, som medarbejderne har på hinanden


I en virksomhedsverden, hvor det er let at se udvendigt efter inspiration, læring og endda skyld, ser det ud til at være en mangel på forståelse af, hvor værdifuld og vigtig det kan være at se på dig selv også.
Dette er ikke kun vigtigt for personlig vækst og refleksion i en forretningsmæssig indstilling, men også nyttig information til arbejdsgivere, der opdager værdien af ​​selvreflektion i erhvervslivet.
Det er et kendt faktum, at moral og kulturelle standarder på arbejdspladsen ikke kun påvirker den enkelte, men også andre ansatte i netværket omkring dem. Et typisk eksempel er, på en afslappet arbejdsplads, en ny medarbejder, der tidligere er vant til at arbejde under høj stress og store arbejdsbelastninger, springer ind i deres nye rolle og genoptager det samme tempo. Pludselig opdager og lærer de den etablerede arbejdspladsskultur omkring deres nye position, og i et forsøg på at passe ind og integrere godt tilpasser deres opførsel sig til det accepterede tempo hos alle dem, der er omkring dem. Dette gælder også visa versa, hvor en afslappet person, der slutter sig til en højt tempo i arbejdspladsen, henter deres eget spil eller holder op, og derfor kan denne kulturelle integrationseffekt aldrig betegnes som specifikt god eller dårlig; det er, hvad det er, og er af en almindelig forekomst.
En kendsgerning ved ovenstående er, at selvom teamet normalt har størstedelen af ​​effekten på at etablere den overordnede kultur på en arbejdsplads, forlader en person altid deres præg og forårsager en lille blanding. Med andre ord, individet har altid en indflydelse på den samlede kultur, hvilket får den til at ændre sig lidt, og jo flere individer der tilføjes, desto mere er kulturformerne til noget andet. For eksempel, hvis en hårdtarbejdende går ind, kan de slappe af lidt i en etableret, afslappet kultur, men deres hårde arbejdsetik indtrykker noget på kulturen og hæver baren lidt mere end tidligere, da de omkringliggende medarbejdere observerer belønningen han eller hun høster, når de arbejder så lidt hårdere. Det samme gælder det omvendte, hvor en højt tempo kultur fortsætter med at arbejde i dette tempo, når en afslappet medarbejder slutter sig til, men holdet kan dog opdage, at midtpunktet mellem den nye medarbejders tempo og deres eget er mere behageligt, og blandingen forårsager arbejdsplads kultur til at skifte.
Med alt dette ovenfor, etableret, er det let at se, hvor meget et individ kan påvirke en samlet arbejdsplads, og det er vigtigt, ikke kun for en medarbejder at evaluere sig selv for selvforbedring og vækst, men også for arbejdsgivere at udnytte dette viden til at skabe gunstige, effektive og effektive kulturer til gavn for alle interessenter.
Skiftende ansvarlighed
Ansvarlighed for fejl eller uoverensstemmelser i en facet af den effekt, en medarbejder kan have på andre, der fremhæver behovet for selvrefleksion i virksomheden. Skyld skifter fokus eller varmen fra dig selv, så du syntes magtesløs i en vanskelig situation, hvilket betyder, at du ikke var i stand til at hjælpe med at ændre resultatet til at være positivt.
 Selvom det nogle gange er tilliden, skylder mange af os så let skylden, når varmen tændes. At ofre den skyldte person (for eksempel "det var klientens skyld for ikke at vide, hvad de vil!") Betyder, at du kan falde i den fælde at blokere dig selv for at lære. Klienten kan have haft en grund til at slå tilbage, for eksempel dit forslag, og i stedet for at prøve at finde ud af, hvordan man undgår dette næste gang og hver anden gang efter, ender du med at forsvare dig selv ved at bebrejde dem.
Uberettiget skyld er en menneskelig følelse, der er drevet af frygt for forlegenhed, og kan forsinke opdagelsen af ​​en svaghed i dig selv i lang tid i stedet for at møde og overvinde den. Ved selv at reflektere over personlig ansvarlighed og tilskynde medarbejdere rundt til at gøre det samme, kan det skabe en kultur af tapperhed, hvor mindre fingerpeger og mere handling finder sted.
Et andet eksempel på forskydning af ansvarlighed er begrundelse. Tilsvarende skyld, men det er når nogen beskylder noget ikke-menneske såsom mangel på tid, ressourcer, færdigheder osv. Begrundelse har lignende negative bivirkninger at skylde: hvor du retfærdiggør din fiasko snarere end står overfor den og griber ind. Noget, som jeg altid siger, er, at folk kan være travlt, men vil give tid til noget, de virkelig ønsker at gøre (en kendsgerning, der ofte ses i forhold: Hvis du kan lide nogen, vil du give tid til dem uanset din tidsplan - en hård sandhed) . Hvis du selv reflekterer og finder dig selv retfærdiggjort din fiasko på grund af manglende evner, kan du finde ud af hvorfor og gøre noget ved det: tage et kursus, bede andre medarbejdere om rådgivning eller din arbejdsgiver om videreuddannelse.
Det sidste eksempel på at skifte ansvarlighed er benægtelse. Dette er, når du ved, at noget er negativt, men ignorere eller tolerere det uanset grund. Langt er benægtelse en af ​​de sværeste at reflektere over, da den kan løbe så dybt, at du måske ikke engang ved, at du er i fornægtelse. Fornægtelse forhindrer dig i at nå dine mål, fordi det er mere behageligt at afvikle end at kæmpe. Din karriere og liv kræver, at du arbejder hårdt for at få succes, og benægtelse er din fjende, idet du fortæller, at alt er bare OK som det er, uanset problemer. Selv reflekterer over dette, og dyb dybt ned til placeringsproblemer, du har, og find derefter løsninger. Ofte er det den sværeste del at identificere problemet, simpelthen fordi du er så vant til at være i benægtelse af det end selve problemet. Du er måske klar over, at for eksempel, at forfremmelse er inden for dit greb, hvis du bare anvendte dig selv mere på områder, som du kender dig selv at være svag i.
Så fra eksemplerne ovenfor kan selvreflektion ofte føre til, at du opdager svagheder i dig selv, som du kan ændre til din egen personlige fordel. Den gode fordele er, at nogle gange strømmer disse positive ændringer videre til dine teammedlemmer og folk tæt på dig, der fodrer med dit eksempel på at være mere gennemsigtig og selvbevidst. Denne opdagelse og positive tilføjelse til virksomhedskulturen på en arbejdsplads kan være mere værdifuld end de fleste mennesker ville indse.



Reactions

Send en kommentar

0 Kommentarer