Four ways to make your resume successful

 

So let's assume that you have not yet begun on that New Year's resolution to rewrite your resume, which of course presupposes that you made a New Year's resolution to rewrite your resume (you did, right?). Having a current and well-written resume is the best thing you can do for yourself if you are considering switching to another job or another career, or if you are trying to get back into the workforce after a too long layoff.

As is the case with many such tasks that can be easily dropped down the priority list, the hardest part is simply getting started. Once you pull out the old resume, you may find that the rewriting job seems to be about as much fun as making tax. And for many it is. Then there is the question of what actually needs to be done to make your resume a winning one. Does it just update the contact information and work history, or is there more to it than that? This is a writing exercise that can be scary and frustrating. You may be thinking of postponing this decision until next year.

To help make your resume rewriting easier I will focus on what needs to be done to make it very readable for hiring managers and recruiters who are the types of people who are most likely to see your resume one day. Think of them as your audience. Know their world. It consists of lots of planning, running reference and background checks, conducting interviews, debriefing clients or managers, communicating with their networks and all under constant time pressure. They do not have the time or interest to read your autobiography, nor will they be attracted to a boring chronology of your previous jobs without something significant that sets you apart from the large crowd. You have about fifteen seconds to give a good first impression. Consider the following questions when rewriting your resume:

Hvad er din funktionelle ekspertise og brancheekspertise? Lad ikke læseren være nødt til at udlede dine færdigheder ved at se på arbejdshistorikken. Har et leadafsnit eller resumé, der hurtigt informerer og understreger, hvilken værdi og talent du vil bringe til arbejdsgiveren. job i Vejle Kategorisering af kernekompetencer og specielle tekniske færdigheder forud for enhver liste over tidligere job giver dig mulighed for at være i eller ud af den ansættende ballpark i en fart. Hvor er du på hierarkiet på arbejdsniveau? Det bør etableres meget hurtigt, hvis du er arbejdstager, assistent, leder, udøvende eller entreprenørkonsulent. Dette kan fremhæves i blyoversigten og ved at fed eller bruge store og små bogstaver. Du er nødt til at gøre det let for læseren at placere dig, hvor du vil placeres.

Hvad har du holdt på med de sidste ti eller tolv år? En tydelig skrevet kronologi over din seneste og relevante tidligere ansættelse skal vises. Og ja, huller i din arbejdshistorik er et problem. Ikke hvad afskedigede arbejdere vil høre, ved jeg. Så hvad kan der gøres ved mangler i beskæftigelsen? Effektiv Rekruttering Forhåbentlig vil du være i stand til at vise, at du forsøgte at forblive opdateret og levedygtig med dit erhverv, mens du var uden arbejde eller plejede et sygt eller ældre familiemedlem. Måske har du modtaget videreuddannelse eller frivilligt, måske interneret, for at fortsætte med at opretholde og udvikle ekspertise. Også i de fleste tilfælde vil det, du gjorde før, siger 1998, ikke være så vigtigt for nogen, der ansætter i 2011.

Hvad har været dine vigtige resultater? I denne krønike over din ansættelse skal der skille sig ud, hvad du har gjort, der har ydet et reelt bidrag. Henvis til håndgribelige foranstaltninger som stigninger i indtægter og fortjeneste, leadgenerationer og konverteringer, besparelser i omkostninger eller ressourcer eller andet, der viser, at du har forbedrede processer. Tænk på det som at sammensætte dine største hits. Du kan muligvis ikke få succes med alle dine nytårsforsæt, men hvis du kan få denne rigtige, kan det bare være nok til at gøre 2011 til året med positive ændringer, du håbede det ville være.

Reactions

Send en kommentar

0 Kommentarer