Især i nutidens økonomiske miljø bliver arbejdsgivere mere og mere "kræsne" med hensyn til hvem de ansætter ... og med rette. Da arbejdsløsheden har nået et højdepunkt, som vi ikke har set i årtier, har flere og flere jobsøgende benyttet sig af "fabrikeret entusiasme" i håb om at imponere rekrutterere. Disse kandidater er villige til at nøjes med et job, de ikke brænder for, mens de venter på en karrieremulighed, som de virkelig er kvalificerede til at komme rundt med. Dette skaber en ikke så glad medarbejder og en med potentialet til at inficere sine medarbejdere. Dette bliver dyrt for arbejdsgiveren, der unødigt har spildt tid, energi og penge på en medarbejder, som sandsynligvis ikke forbliver længe nok til at retfærdiggøre investeringen.
Som
en rekrutteringsannoncør med mere end 25 års erfaring, lad mig dele en vigtig
lektion, som jeg lærte, selvom jeg arbejdede med nogle af de mest succesrige
personale i branchen. Det er simpelthen dette: job
i hedensted De bedste kandidater til enhver stilling er dem, der allerede
er ansat i en lignende eller parallel stilling, og som ikke er utilfredse med
deres situation. Bare fordi de ikke aktivt søger et nyt job, betyder det dog
ikke, at de ikke er åbne for muligheder, når det banker på. Spørgsmålet er,
hvordan når du den passive jobsøgende.
Mens
karrierewebsteder er et vigtigt redskab for rekrutterere, er jeg nødt til at
tro, at en person, der tager sig tid til at gå på et sådant websted, aktivt
leder efter et job. Gør det sådanne mennesker dårlige kandidater? Selvfølgelig
ikke, men det antyder, at karrierewebsteder sandsynligvis ikke leverer mere end
et meget begrænset antal af de passive søgende, der er beskrevet ovenfor. job Aalborg Daglige aviser kan
derimod være meget succesfulde værktøjer til at nå den passive søgende - især
dem, der pendler. Og gæt hvad? Disse mennesker pendler, fordi de skal arbejde
... fordi de er ansat! Annoncer i nationale og regionale dagblade har klaret
sig meget godt med at bringe disse passive jobsøgende til vores kunder.
Ved
at bruge storbyen New York City som et eksempel, reklamerer mange af vores
kunder i sådanne fremtrædende daler som NY Times, Post, Daily News og Newsday
på en jævn basis, især dem, der søger førende sælgere og sundhedsarbejdere. Et
andet fremragende redskab til at nå den passive søger er den daglige avis, am
NewYork. Distribueret uden omkostninger på pendlersteder i hele New York City
og dens forstæder, am NewYork har en enorm pendlercirkulation.
Hvad
med yngre kandidater, der ser ud til at miste interessen for de trykte medier?
Nogle magasiner har allerede interaktive udgaver, der er kompatible med
platforme som smartphones og den nye iPad. Disse gør udskrivningsannoncer til
livevideoer, der med sikkerhed tiltrækker de yngre demografiske oplysninger. Og
da augmented reality-applikationer videoproduktion hjælper
med at omdanne trykte medier til indgangsportaler til webbaseret
interaktivitet, er de nødt til at genskabe en betydelig andel af det yngre
publikum. De vil utvivlsomt finde måder at blænde dem af os på i de ældre
demoer og også bevare vores interesse. Så hvis hele din rekrutteringsstrategi
er baseret på karrierewebsteder alene, går du måske glip af en pulje af ideelle
kandidater. Kun ved at integrere din onlineanstrengelse med tryk, radio og
fjernsyn kan du sandsynligvis finde den gyldne gås og ikke kun en af en hær
af ledige, der er ivrige efter at dobbeltparkere et stykke tid på din dollar!
0 Kommentarer