Jeg har hørt rollen som kontoadministrator beskrevet som 'at sælge ting, du allerede har solgt til folk, du allerede har solgt til'. Hvor langt fra sandheden er denne erklæring? Rollen som en kontoadministrator skal tilsyneladende være kontaktpunktet mellem leverings- og salgsafdelingen i en organisation. Ud over denne temmelig oplagte rolle er ansvaret for at opretholde et godt forhold til klienten, som vil tilskynde til samarbejde og loyalitet. Desuden forventes de fleste kontoadministratorer at identificere muligheder for yderligere salg hos eksisterende, nye eller potentielle kunder.
Afhængigt
af størrelsen og arten af en organisation vil kontoadministratorens rolle
variere. Dette er både i antallet af administrerede konti, og hvordan de
administreres. Små virksomheder har ofte kun en lille håndfuld
kontoadministratorer, der passer på hele virksomhedens konti. Effektiv Rekruttering Større virksomheder med
større kunder kan tildele en kontoadministrator pr. Klient eller et sted
imellem disse to ekstremer. I overensstemmelse med de førnævnte roller er
kravene som sådan: omhu, effektivitet, kundeservicefærdigheder, gode
kommunikationsevner, pålidelighed osv.
En
god kontoadministrator skal være en virksomheds troværdige og pålidelige
ansigt. Dette er ikke kun fordi det måske er det eneste ansigt, som en klient
vil vide i størstedelen af forholdet, men også fordi virksomhedens omdømme
vil blive enormt påvirket af dette - 'folk taler'. I dag er virksomheder
muligvis afhængige af mund-til-mund forretningsmuligheder og deres ry for at
opretholde væksten i deres forretning, så dette er meget vigtigt i nogle
organisationer.
Desuden
er kommunikationen og det vedvarende gode forhold mellem de to parter
afgørende, og derfor er god kommunikations- og kundeservicekompetencer
afgørende. Som AM's primære rolle kan dette ikke overses ved rekruttering. jobannoncer
Rollen, afhængigt af virksomheden, kan omfatte opgaver som at holde
præsentationer og møde klienter på en (semi) regelmæssig basis. Dette kræver en
professionel, tilgængelig og selvsikker opførsel. Dette er noget, der kommer
naturligt for nogle heldige mennesker, men det kan kræve vejledning for andre.
Jeg
har hentydet til det faktum, at en AM's roller og ansvarsområder er forskellige
og varierer mellem brancher og virksomheder. Ud over dette skal rekrutteringen
af AMs skræddersys til virksomhedens nøjagtige behov, da rollen ofte er meget
specifik - det er ikke godt at forsøge at sætte en firkantet knude i et rundt
hul ... der vil være huller.
0 Kommentarer