Rollen og kravene til kontoadministratorer

 

Jeg har hørt rollen som kontoadministrator beskrevet som 'at sælge ting, du allerede har solgt til folk, du allerede har solgt til'. Hvor langt fra sandheden er denne erklæring? Rollen som en kontoadministrator skal tilsyneladende være kontaktpunktet mellem leverings- og salgsafdelingen i en organisation. Ud over denne temmelig oplagte rolle er ansvaret for at opretholde et godt forhold til klienten, som vil tilskynde til samarbejde og loyalitet. Desuden forventes de fleste kontoadministratorer at identificere muligheder for yderligere salg hos eksisterende, nye eller potentielle kunder.

Afhængigt af størrelsen og arten af ​​en organisation vil kontoadministratorens rolle variere. Dette er både i antallet af administrerede konti, og hvordan de administreres. Små virksomheder har ofte kun en lille håndfuld kontoadministratorer, der passer på hele virksomhedens konti. Effektiv Rekruttering Større virksomheder med større kunder kan tildele en kontoadministrator pr. Klient eller et sted imellem disse to ekstremer. I overensstemmelse med de førnævnte roller er kravene som sådan: omhu, effektivitet, kundeservicefærdigheder, gode kommunikationsevner, pålidelighed osv.

En god kontoadministrator skal være en virksomheds troværdige og pålidelige ansigt. Dette er ikke kun fordi det måske er det eneste ansigt, som en klient vil vide i størstedelen af ​​forholdet, men også fordi virksomhedens omdømme vil blive enormt påvirket af dette - 'folk taler'. I dag er virksomheder muligvis afhængige af mund-til-mund forretningsmuligheder og deres ry for at opretholde væksten i deres forretning, så dette er meget vigtigt i nogle organisationer.

Desuden er kommunikationen og det vedvarende gode forhold mellem de to parter afgørende, og derfor er god kommunikations- og kundeservicekompetencer afgørende. Som AM's primære rolle kan dette ikke overses ved rekruttering. jobannoncer Rollen, afhængigt af virksomheden, kan omfatte opgaver som at holde præsentationer og møde klienter på en (semi) regelmæssig basis. Dette kræver en professionel, tilgængelig og selvsikker opførsel. Dette er noget, der kommer naturligt for nogle heldige mennesker, men det kan kræve vejledning for andre.

Jeg har hentydet til det faktum, at en AM's roller og ansvarsområder er forskellige og varierer mellem brancher og virksomheder. Ud over dette skal rekrutteringen af ​​AMs skræddersys til virksomhedens nøjagtige behov, da rollen ofte er meget specifik - det er ikke godt at forsøge at sætte en firkantet knude i et rundt hul ... der vil være huller.

Reactions

Send en kommentar

0 Kommentarer