Udvikling af forhold i rekruttering

 

Som i de fleste erhverv kan opbygning af et netværk være gavnligt både på kort og lang sigt. I rekrutteringsbranchen er udvikling og styring af relationer med både kandidater og klientkontakter afgørende for succes og kan spare meget tid og penge på lang sigt. Rekrutteringsbranchen er meget en 'folkeforretning', med så mange bureauer og konsulenter, der leverer det, der kan synes at være en meget lignende service, evnen til at imponere kandidater og kunder på et professionelt niveau og vinde deres tillid kan være forskel mellem succes og fiasko.

Rekrutteringskonsulenter, der kun ser på kort sigt, som f.eks. Bare at nå deres månedlige eller kvartalsvise salgsmål, bøje reglerne og skære nogle hjørner for at placere en kandidat i en virksomhed, vil ofte kæmpe på lang sigt og skal arbejde meget hårdere i fremtid for at holde trit med deres smartere jævnaldrende og måske endda finde deres omdømme beskadiget. jobannonce på film Konsulenter, der ser på det større billede, som holder kontakten med deres kunder gennem de hårde tider og viser interesse for mere end bare at vinde deres forretning, som altid er tilgængelige for at tilbyde support og rådgivning til deres kandidater, selv når de ikke tjener gebyrer fra dem vil finde dette kan føre til store fordele i fremtiden, herunder:

Loyalitet; mange virksomheder vil gennemgå hårde tider, afskedigelser eller fryse rekruttering i stedet for at ignorere en virksomhed, indtil de har muligheder, ved at holde kontakten, tilbyde hjælp såsom at registrere deres afskedigede medarbejdere, er de mere tilbøjelige til at komme tilbage, når de har krav igen. video rekruttering Visning af loyalitet over for kandidater kan forhindre dem i at gå til andre bureauer, de kan beslutte at blive i deres nuværende job eller acceptere et job et andet sted, men de kan stadig vende tilbage, hvis det ikke fungerer for dem.

Henvisninger; kontakter inden for klientvirksomheder, hvad enten direktører, personalechefer eller linjechefer vil ofte have deres egne kontakter i andre virksomheder såsom kunder, leverandører eller medlemmer af brancheorganisationer eller andre netværksgrupper. I nogle virksomheder vil forskellige afdelinger være ansvarlige for deres egen rekruttering, ofte med deres egne yndlingsleverandører, henvisninger kan føre til nye muligheder her. Der er altid mulighed for at anbefale et bureau eller en konsulent mulighed for at kontakte direkte, uanset hvordan det kan gøre forretningsudviklingen betydeligt lettere.

De fleste konsulenter vil finde gode kandidater, der er svære at finde og er altid på udkig efter flere. Annoncering kan være dyrt, og hovedjagt kan være tidskrævende og frustrerende, så hvis en eksisterende kandidat er tilfreds med den service, han eller hun får og fortæller deres venner og kolleger, kan dette spare meget tid og penge, så glem ikke tillid fungerer begge veje. job i Vejle Fremtidige muligheder; vi ved aldrig, hvad fremtiden vil rumme, en kandidat, der er placeret i et job, kan komme videre og kan være ansvarlig for rekruttering en dag, hvilket agentur vil de sandsynligvis gå til? Kontakter kan flytte til andre virksomheder og vil gerne arbejde med nogen, de kender og stoler på. Ved at investere tid og kræfter i at udvikle relationer og opbygge netværk vil konsulenter finde de uendelige timer med telefonopkald, der resulterer i afvisning og frustrerende og frugtløs kandidatsøgning varer ikke for evigt.

Reactions

Send en kommentar

0 Kommentarer