Salgsjobinterviews - Det vigtigste spørgsmål om forberedelse

 

Når man forbereder sig på salgsjobsinterviews, er der et meget vigtigt forberedelsesspørgsmål, og alle ansøgere skal finde svaret på det, hvis de vil få det job, de ønsker. Hvis du ansøger om en salgsrolle og ikke overvejer dette spørgsmål, kan du miste ethvert håb om at få succes. Jeg har interviewet sælgere i over to årtier, og jeg afviser regelmæssigt ansøgere, der laver denne ene fejltagelse.

Det vigtigste spørgsmål til forberedelse af salgsinterview er: Ønsker arbejdsgiveren en jæger eller en landmand. Er salgsjob for en ny forretningsjæger, der sporer potentielle kunder, banker på døre video rekruttering og kan få forbi portvagter til at fange ny forretning. Leder de efter nogen, der kan ringe, tage afvisning og vise stor modstandskraft for at forfølge et salg. Vil intervieweren se bevis for en god salgspitch og effektive og påtrængende lukningsteknikker, der muligvis ikke er passende for eksisterende værdsatte kunder.

Eller vil intervieweren være på udkig efter nogen til at kultivere eksisterende kunder. Vil de have en landmand, der kan vokse indtægter og fortjeneste ved at pleje små frø til gentagne forretninger. Er virksomhedens salgsplan baseret på høst af en regelmæssig afgrøde af ordrer fra de samme eksisterende konti år efter år.

De to roller er meget forskellige fra hinanden, og de kræver helt forskellige salgskompetencer. Men ikke alle ansøgere til salgsjob tager højde for det, når de forbereder sig på deres interview. job i Vejle I løbet af de sidste to årtier har jeg interviewet tusinder af sælgere til både nye forretnings- og kontoadministrationsroller. En af de almindelige fejl, ansøgere laver, er at fremlægge beviser og besvare interviewspørgsmål med fokus på den forkerte type salg.

For eksempel annoncerer jeg for en ny forretningsjæger, der selv kan generere udsigter, foretage aftaler fra et kaldt opkald og bringe salg fra kunder, som vi ikke har behandlet før. Jeg garanterer, at nogle af jobansøgerne laver et komplet rod i deres interview ved at vise mig bevis for, hvordan de har opdrættet eksisterende konti for at nå salgsmål. De bringer rapporter og optegnelser for at bevise, Effektiv Rekruttering hvordan de har vokset de eksisterende konti i deres portefølje. De besvarer spørgsmålene fra salgssamtalen ved at fortælle mig om deres gode menneskers færdigheder og hvordan de kan opbygge langsigtede relationer. De ødelægger enhver chance for at få succes i jobinterviewet, fordi jeg leder efter nogen, der kan banke på en dør, komme sig foran en køber, foretage et salg og derefter gå videre til den næste kunde. Jeg vil have en jæger ikke en landmand.

Det modsatte sker også. Jeg annoncerer for en kontoadministrator, en person med færdigheder, der kan skabe relationer, en landmand, der kan arbejde med eksisterende konti og få gentagne forretninger. Den ideelle jobkandidat til denne type salgsposition vil projicere et billede af pålidelighed. Mine kunder vil have nogen, der kommer pålidelig og i stand til at håndtere deres problemer professionelt. jobannoncer Men i salgsjobsinterviewene får jeg ansøgere, der har udarbejdet svar og beviser, der viser, hvilke store jægere de er. Hvis jeg leder efter en kontoadministrator, er jeg ligeglad med, hvor god ansøgeren er til at undersøge nye forretninger.

Når du forbereder dig på et salgsjobsinterview, er det virkelig vigtigt at læse al information om rollen og stille spørgsmålet: Hvilken procentdel af din tid eller dine salgsmål vil være fokuseret på landbrugs gentagne virksomheder og eksisterende kunder, og hvilken procentdel vil være på jagt efter ny forretning. Mange salgsjob er en kombination af de to salgsfærdigheder. Når du har denne information, skal du sigte på din forberedelse af interviewet mod at være i stand til at præsentere beviser og besvare spørgsmål, der viser, hvordan du passer til rollen som Hunter eller Farmer.

Reactions

Send en kommentar

0 Kommentarer